Z RZECZY POZORNIE NIE UŻYTECZNYCH TWORZĘ PRZEDMIOTY DEKORACYJNE ,LUBIĘ WYZWANIA I CIEKAWE PROJEKTY

PO CO? NA CO? I DLACZEGO KRÓTKO COŚ O MNIE

CZEŚĆ, RĘKODZIEŁO TO MOJA PASJA, HOBBY, A CZASEM FORMA WYRAZU ARTYSTYCZNEGO. WSZYSTKO MOŻE BYĆ NATCHNIENIEM. PRACUJĘ ZAWODOWO ,ALE BEZ MOJEJ PASJI ŻYĆ NIE MOGĘ .MAM GŁOWĘ PEŁNĄ POMYSŁÓW TYLKO CZASEM SIĘ BOJĘ ,ŻE NIE STARCZY MI CZASU WIĘC TWORZĘ.... ,I TWORZĘ..... ,I TWORZĘ..... I DZIĘKUJĘ MOJEJ RODZINIE ,ŻE TO WSZYSTKO "ZNOSI" . ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN BO TEN BLOG TO TAKA MOJA MAŁA GALERIA
"ILE MOŻE MIEŚCIĆ ARTYSTYCZNA DUSZA GDY ZGIEŁK CODZIENNOŚCI JEJ NIE ZAGŁUSZA"

19 sierpnia 2017

MOJA OKOLICA

Dzisiejszy post nie będzie robótkowy. Byłam niedawno na wycieczce rowerowej z córką pozwiedzać najbliższą okolice i jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się, że niektóre przydrożne kapliczki mają ponad sto lata.
Wycieczka nie była zbyt długa, a jakie perełki udało mi się odkryć.
Chętnych zapraszam do oglądania













40 komentarzy:

  1. a foto é de um lugar muito lindo !!
    :o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście w Polskim krajobrazie jest dużo starych kapliczek :)
    Fajna wycieczka i ile można się dowiedzieć !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko bardzo lubię sztukę sakralną.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  3. Marzenko! Cudowne miejsca pokazałaś ,Coś dla moich oczów , Cudowne macie te kapliczki, Uwielbiam też drogi Polne, Dlatego wszystko z przyjemnością obejrzałam i Dziękuję Ci za to - Pozdrawiam Cię Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu uwielbiam te moje miejsce na ziemi.
      Miło mi Krysiu,że sprawiłam Ci tą maleńką przyjemność.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  4. Wspaniałe zdjęcia z pięknej okolicy. Takimi widokami napawam się w drodze na Jasną Górę- kapliczek po drodze sporo, ale nie ma czau na zatrzymywanie się-można jedynie si przeżegnać. Pozdrawiam cieplutko, Marzenko ;) 3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu ja robiłam przystanek tak często że nie wiem czy córcia pojedzie ze mną znów 😉.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  5. Piękne kapliczki. W moim krajobrazie inaczej wyglądają. Najczęściej otynkowane, pobielone i przyozdobione wstążkami. Są także piękne.
    Ja marzę o swojej, malutkiej rzeźbionej z Chrystusem Frasobliwym - kocham ten wizerunek.
    Pozdrawiam Cię serdecznie Miciu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu jak macie takie piękne kapliczki to koniecznie musisz się pochwalić.
      A masz rację kapliczka z Jezusem Frasobliwy do tego rzeźbiona to bardzo przejmujące dzieło.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  6. Piękne widoki :) to trochę tak jak w przysłowiu, cudze chwalicie, a swego nie znacie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko mogę tylko dodać piękna nasza Polska cała.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Všade sú krásne miesta, podobajú sa na tie u nás. Podobná cesta s polátaným asfaltom, polia, tráva a dedinky s milými miestami, ktoré lákajú zastaviť sa, pobudnúť chvíľu a potom ísť opäť ďalej. Pekné dni prajem, teším sa na ďalšie príspevky. Ana

    OdpowiedzUsuń
  8. Marzenko, jak tam pięknie u Ciebie! Aż chciałabym się tam kiedyś znaleźć. I ta piękna tęcza (jeszcze raz dziękuję).
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu.
      Nigdy nie wiadomo co życie przyniesie.
      Za tęczę nie dziękuję mi bo to boży dar.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  9. Fajna jest taka rowerowa wycieczka ! Kapliczki są super :**

    OdpowiedzUsuń
  10. Dorotko masz rację,że mało ludzi zwraca na nie uwagę, a szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne okolice, :) w Polsce bardzo dużo jest kapliczek, ale nigdy żadna nie zwróciła mojej uwagi. Może kiedyś się i ja nimi zachwycę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weroniko w mojej okolicy nie tylko kapliczek jest dużo,ale i krzyży i to z różnym stażem wieku i jak ktoś się w nich zakocha jak ja to zawsze Je zauważy.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  12. Piękna wycieczka Marzenko , mieszkasz w cudnej okolicy.
    Miłęeo dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu mam nadzieję ją powtórzyć.
      Tobie również Aniu życzę miłego dnia 😊

      Usuń
  13. Z przyjemnością zauważam, że większość z nich jest odnowiona i zadbana :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu ja też to zauważyłam i powiem więcej nawet te co trochę się podniszczą są na bieżąco odnawiane.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  14. wow łanie masz, ja lubie takie widoczki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny spacer i dla oczu i dla duszy. W mojej okolicy też kapliczek co nie miara, nawet powstała na ten temat lokalna publikacja. Zdobią krajobraz, prawdziwie sielski i polski. Dla wierzących dodatkowe miejsce kultu, dla niewierzących obiekt architektury sakralnej do podziwiania. Ja wierzę i chętnie się zatrzymuję, gdy takie cudo mijam na swej drodze. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu bardzo się cieszę że tyle radości sprawił mój post.
      U nas jeszcze nikt nie wpadł na publikację związaną z kapliczkami,ale już wiele lat temu ktoś się pokusił o narysowanie wszystkich drewniany kościołów z okolicy też ich sporo choć niektóre już są w skansenie.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  16. Przepiękne widoki i kapliczki wspaniałe. Cudownie jest patrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kapliczki, przydrożne krzyże, dziurawe drogi;-) i złociste pola typowo polski i sielski krajobraz który uwielbiam. Spokój i piękno z niego bije. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakiś cud mnie tu chyba przywiódł.Aż mi się łza zakręciła.To moje widoki.Mam je we wspomnieniach,pielęgnuję...Od ponad 10 lat mieszkam w Irlandii.Tutaj też można napotkać piękne kapliczki-równie zadbane,ale te nasz polskie,a jeszcze na tle tych naszych pól-jedynych,najpiękniejszych.Bardzo tęsknię za takimi obrazami.Tym bardziej dziękuję za te wspaniałe chwile spędzone u Ciebie.Z przyjemnością będę odwiedzać Cię częściej:)Ada:)
    PS.Kapliczki faktycznie bardzo wiekowe,tym większy szacunek należy się im, a przede wszystkim tym,którzy dbali przez te wszystkie lata,kiedy to Bóg,Honor,Ojczyzna naprawdę coś znaczyły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aduś bardzo się cieszę że tyle ciepłych myśli i uczyć wzbudziły te widoki.
      Tylko proszę nie płacz wiem co czujesz bo ja Cię podziwiam że potrafisz żyć zagranicą bo ja się do tego zupełnie nie nadaje byłam tylko tydzień,a tęskniłam ogromnie.
      Cieszę się że tu wpadłaś i dziękuję że chcesz zostać na dłużej.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  19. Skoro lubisz sztukę sakralną to muszę Cię w listopadzie zwabić do Krakowa...

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA KAŻDĄ CHWILĘ, KTÓRĄ POŚWIĘCACIE BY BY ODWIEDZIĆ MÓJ BLOG